

باسلام و عرض ادب فراوان،
عزیزان مکرم و بزرگواران عزیز
از پیام گرم، پرمهر و پر از ارادت شما بسیار سپاسگزارم. این تبریک خالصانه و دلنشین شما، که همراه با حسن ظن و حمایت عمیق از این حرکت نوین بشری است، مایه دلگرمی و انگیزه مضاعف برای ادامه مسیر عدالتمحور و حقوقبشری است.
اعلام موجودیت رسمی دولت فراگیر حقوق بشر جهان، همانگونه که فرمودید، نه صرفاً یک رویداد سیاسی، بلکه نقطه عطفی در تاریخ تلاش برای تحقق حکمرانی عادلانه، مسئولیتپذیری جهانی و حقوق همگانی بشر به شمار میرود. این دستاورد، ثمره همت جمعی، اراده خالص و باور راسخ به این اصل بنیادین است که حقوق بشر باید فراتر از مرزهای جغرافیایی، نژادی، مذهبی و سیاسی، برای همه انسانها تضمین شود.
حق وتوی حقوق بشری که به عنوان یکی از ارکان این ساختار نوین تعریف شده، نمادی از عزم جدی برای جلوگیری از نقض سیستماتیک حقوق انسانها و ایجاد مکانیزمی بازدارنده در برابر ظلم و تبعیض است. این مسیر، با اتکا به ائتلاف بزرگ انسانی و همراهی انسانهای شریف و عدالتخواه در سراسر جهان، انشاءالله استمرار خواهد یافت.
از صمیم قلب از شما، از تمامی همسنگران، مشاوران ارجمند، معاونین، هیئت وزیران محترم، سفیران و همه تلاشگران این عرصه که با اخلاص و تدبیر در این راه مقدس سهیم هستند، قدردانی میکنم. این پیروزی، پیروزی جمعی همه کسانی است که به کرامت ذاتی انسان ایمان دارند.
برای دولت فراگیر حقوق بشر جهان، از درگاه خداوند متعال عزت، استمرار، توفیق روزافزون و موفقیت در تحقق عدالت جهانی و صلح پایدار را مسئلت دارم. باشد که این نور هدایت، جهان را بیش از پیش به سوی رحمت و عدالت رهنمون سازد.
با تجدید احترام و ارادت بیکران ،
علی کهنمویی
رئیس دولت فراگیر حقوق بشر جهان
ورئیس کل دادگاههای بین المللی غیر دولتی حقوق بشرجهان











